e-Güvenlik Nedir? / What is e-safety?
e-güvenlik çevrimiçi ortamda güvende kalma ve çocukların internet kullanımının getirdiği çeşitli siber sorunlardan korunması için alınan önlemleri sağlamayı ifade eder. E-Güvenlik ifadesi aynı zamanda "internet güvenliği", "çevrimiçi güvenlik" veya "web güvenliği" olarak da adlandırılabilir.
Okulların e-güvenlik ile yapması gereken, çocukları çeşitli zararlardan korurken, Web teknolojileri aracılığıyla üretken ve yaratıcı sosyal öğrenmeye katılmaları için onları desteklemektir (Sharples, Graber, Harrison ve Logant, 2009)
Güvenli İnternet kapsamında okulumuzda Öğretmenlere, Öğrencilere ve idarecilere sürekli aktarılan konular:
-Zayıf Parola Oluşturulmaması,
-Ortak internet kullanımında zararlı içerikli sitelere girmeye çalışılmaması,
-Şifrenin Öğrencilerle Paylaşılmaması,
-Kayıtlı cihazlar dışında başka bir cihazdan erişim sağlanmaması,
-Kurumumuzda Kişisel verilerimizin bilinçsizce toplanmaması,
-Küçük yaşta sosyal medya kullanılmasına özendirilmemesi,
-Bilinçsizce mobil uygulamaların yüklenmemesi,
-Sahte Hesaplara tıklanmamasına dikkat edilmesi
OKULUMUZDAKİ E-GÜVENLİK POLİTİKASININ AMACI
OKULUMUZDA, güvenli ve güvenli bir ortam olduğundan emin olmak için, toplumun tüm üyelerinden beklenen ana ilkeleri, güvenli ve sorumlu kullanım teknolojisi ile ilgili olarak tanımlamak.
OKULUMUZDA, tüm üyelerini çevrimiçi olarak korumak ve güvenliğini sağlamak.
Teknolojinin potansiyel riskleri ve yararları konusunda topluluğunun tüm üyelerinde farkındalık yaratmak.
Tüm personelin güvenli ve sorumlu bir şekilde çalışmasını sağlamak, olumlu davranışları online olarak modellemek ve teknolojiyi kullanırken kendi standartlarını ve uygulamalarını yönetme gereksiniminin farkında olmak.
Okuldaki tüm üyeler tarafından bilinen çevrimiçi güvenlik endişelerine yanıt verirken açıkça kullanılacak prosedürleri tanımlamak.
Bu politika, internet erişimi ve kişisel cihazlar da dahil olmak üzere bilgi iletişim cihazlarının kullanımı için geçerlidir; çocuklar, personel ya da diğer kişilere, çalıştıkları dizüstü bilgisayarlar, tabletler veya mobil cihazlar gibi uzaktan kullanım için okul tarafından verilen cihazlar için de geçerlidir.
TÜM ÇALIŞANLARIN KİLİT SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR
-Çevrimiçi güvenlik politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak.
-Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını (AUP´lar) okumak ve onlara bağlı kalmak.
-Okul sistemlerinin ve verilerin güvenliğinden sorumlu olmak.
-Bir dizi farklı çevrimiçi güvenlik konusundaki farkındalığa sahip olmak ve onların bakımında çocuklarla nasıl ilişkili olabileceklerini bilmek.
-Yeni ve gelişmekte olan teknolojiler kullanıldığında iyi uygulamaları modelleme.
-Mümkün olduğunca müfredat ile çevrimiçi güvenlik eğitimini ilişkilendirme.
-Okul koruma politikalarını ve prosedürlerini takip ederek endişe duyan bireylerin belirlenmesi ve uygun önlem alınması.
-Kişisel ve kişisel teknoloji kullanımlarında, hem açık hem de kapalı alanda profesyonel bir davranış seviyesinin korunması.
-Olumlu öğrenme fırsatlarına vurgu yapmak.
-Bu alanda mesleki gelişim için kişisel sorumluluk almak.
1-Öğrencilerimizin başlıca sorumlulukları şunlardır:
-Çevrimiçi güvenlik politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak.
-Okulun Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını (AUP´lar) okumak ve onlara bağlı kalmak.
-Çevrim içi ve çevrimdışı başkalarının hislerine ve haklarına saygı duymak.
-İşler ters giderse, güvenilir bir yetişkinden yardım istemek ve çevrimiçi güvenlik sorunlarıyla karşılaşan diğer kişileri desteklemek.
-Kendilerini ve başkalarını çevrimiçi olarak korumak için sorumluluk almak.
-Yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili olarak kendi bilinci ve öğrenimlerinden sorumlu olmak.
-Belli bir teknolojiyi kullanmanın kişisel risklerini değerlendirmek ve bu riskleri sınırlamak için güvenli ve sorumluluk sahibi davranmak.
2-Ebeveynlerin başlıca sorumlulukları şunlardır:
-Okul Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak, çocuklarını bu politikaya bağlı kalmaya teşvik etmek ve uygun olduğunca kendilerinin de bağlı kalmasını sağlamak.
-Çocuklarıyla çevrimiçi güvenlik konularını tartışmak, okulun çevrimiçi güvenlik yaklaşımlarını desteklemek ve evde uygun güvenli çevrimiçi davranışları pekiştirmek.
-Teknoloji ve sosyal medyanın güvenli ve uygun kullanımını modellemek.
-Davranışlarında, çocuğun çevrimiçi olarak zarar görme tehlikesi altında olduğunu gösteren değişiklikleri belirlemek.
-Okul veya diğer uygun kurumlardan, kendileri ve ya çocukları çevrimiçi problem veya sorunlarla karşılaşırsa yardım veya destek istemek.
-Okulun çevrimiçi güvenlik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak.
-Öğrenme platformları ve diğer ağ kaynakları gibi okul sistemlerini güvenli ve uygun bir şekilde kullanmak.
-Yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili olarak kendi bilinci ve öğrenimlerinden sorumlu olmak.